HTML

Konzol Játékok és PC Játékok

Konzol és Pc játékok blog. Friss hírek és újdonságok minden játékról egy helyen. A legújabb játékok pc-re és konzolokra (ps2, ps3, wii, psp, xbox, nintendo ds)

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Hangzás, hangszóró választás

MMORPG 2010.05.17. 18:08

Tehát a mai alkalommal a hangról lesz szó. Azt gondolom, nem kell ecsetelnem miért is fontos dolog ez, ha játszunk. Amikor még igen kezdő kocka voltam, mondhatom úgy igen kis kocka, nem csak a képletesen, hanem szó szoros értelmében is.  Tehát volt két aktív hangszóróm aztán ennyi. no persze az óta nagyobb, öregebb kocka lettem. Tehát változtak az igényeim a hang tekintetében is.

Ha eltekintünk a játék oldaltól, akkor is megmaradnak a zenék, filmek és még nagyon sok minden. Nyilván a mai HD filmek és az extra minőségű zenék világában nem elegendő két hangszóró a gépünk mellé dobva.  Mivel sokakkal megegyezően nézek én is videókat a gépemen így beruháztam már többször 5.1-es szettre.

A kérdéssel, amikor szembesülünk az igényeinkkel ezen irányban igen komplex összetevő. Nos, lássátok, olvassátok mit is nézek én.

Különböző nevesebbnél nevesebb márkák versenyeznek a piacon. Némelyek igen csábító árazással kerülnek a szemünk elé. De az alacsony ár mindig valamiféle kompromisszum, ami vagy megfelel nekünk vagy nem.

Az első szempont itt nem az ár. Mert az nagyon csalóka lehet. Bizonyos termékeknél a magas ár nem jelent minőséget is. Sok esetben csupán a nevet kell megfizetnünk egy olyan termékért, ami nem feltétlenül tükröz a minőséget is.

Így marad a fül teszt. Bizony nagyon fontos és elsődleges tényező. Ajánlom mindenkinek. Hallgassam meg a saját fülével, akkor lehet igazán megbizonyosodni a hangzásról. Néha ez eléggé körülményes dolog. De megéri utána járni, hisz sok csalódást megúszhatunk vele.

Tehát miután meghallgattunk és megbíztunk a fülünkben jöhet a praktikum/tudás teszt. Azaz mit is nyújt ez nekem. Illetve miről kell lemondanom, ha e mellett döntök végül.  Példának okáért a távirányító. ami igen hasznos kis ketyere. Ha nem akarunk folyton nyújtózkodni, illetve hajolgatni, ha hangot vagy bármi mást szeretnénk állítani. Volt, már amikor lemondtam erről, és inkább egy távvezérlő nélkülit választottam. Tudtam milyen kényelmi funkcióról mondok le. De így sem bántam akkor, mert cserébe nagyon jó hangzást kaptam remek áron.

Még mindig praktikum csupán nem technikai dolgok. Tehát praktikum emlékezetünkben kutassuk, fel azt a helyiséget ahová el szeretnénk helyezni a szettet. Képzeljük el, hogyan is vezetgetnénk el a zsinórokat, illetve hová is raknánk. Hiszen például ha falra akarjuk szerelni, akkor érdemes megnézni, hogy az adott szettel, ez hogyan kivitelezhető. néhány ezekben bizonyos design kialakítások okán igen nehézkessé válhat ennek kivitelezése.

Ha már a design-ról volt szó, akkor vágjunk is bele. Nos, eléggé kényes dolog. Nagyon kevés igazán jól kinéző szettel találkoztam eddig. Személy szerint jobb szeretem, ha nem is fából készül, ami ugye sokkal jobb, de legalább fahatásúnak néz ki. Ugyanakkor nem vagyok egy lakberendező és nem is zavar, ha elüt a szoba vagy a bútor hangulatától. Csupán ismét ne legyen valami harsány színvilágú csoda. A legjobb, ha diszkréten beleolvad a környezetébe.

Ha már túljutottunk ezeken lássunk egy kis elhelyezési zsinórvezetési praktikát. biztosan megvan mindenkinek erre a trükkje. Van, aki szereti, ha látszódnak a vezetékek, van, aki igyekszik elrejteni őket. Személy szerint engem nem zavar a sok kábel látványa. De a sok panasz miatt elrejtettem őket.

Egyszerű lenne azt mondani, hogy rejtsük a szőnyeg alá. De van ezzel egy kicsinyke kis probléma. Bizony ám, ha rálépünk, igencsak érezzük a talpunk alatt húzódó kábeleket. No, ne mondja senki, hogy borsószem királykisasszony vagyok. Csupán zavar, ha a talpam alatt mindenféle egyenetlenségek vannak. Így készítettem némi barkácsolás segítségével néhány kis „alagutat” avagy kábelvezető mélyedést. Amit a kábelek elvezetgetése után elrejtettem, így nem látszanak és nem is zavaróak. Persze nem mindenkinek van kedve, ideje, türelme ehhez.

Címkék: cikk hang

komment

süti beállítások módosítása