Ha már stratégiákról beszélünk, meg magyarul, ráadásul pár hónapja jött ki a King Arthur is, akkor itt az ideje egy sorozatnak amiben felelevenítjük hazánk gyöngyszemét az Imperium Galactika 2-t
Kezdjük hát az elején. Ez a játék bár 1999-ben jelent meg, mind a mai napig komoly közösséget mozgat meg, akik játszanak vele és nem csak Magyarországon belül. Igazából már az első része is meglepte a nagyérdeműt, hisz ez volt az első olyan magyar fejlesztés ami több CD-s (!!!) volt, rengeteg videoval. Ezt követte mostani cikk főszereplője, az IG II négy CD-n.
Ronda és Finom
A játékban csak három faj története játszható végig.
- Solarian: Ez nem más, mint az emberi faj, gyorsak a fejlesztések és olcsóbbak a többihez képest.
- Shinari: Bár gyengék a hajóik, nagyon jók a kapcsolataik és a kereskedelmük. A kémkedés és a politikai nagy mesterei, hamarabb szítanak lázadást és érik el a céljukat mint rohannak le egy bolygót.
- Kra'hen: Nem e galaxis szülöttei, Isten császárukat követve egy cél élteti őket: kiírtani minden értelmes életet a világegyetemből.
A multiplayer részben viszont mind a 8 faj játszható, így a Godanok, vagy a Toluenek.
Basszus, otthon maradt a fogkefém!!
Legtöbb időnket az űrtérkép böngészésével tölthettük, ahol is kolonizálhattunk, avagy irányíthattuk a flottánkat, hogy megvédjük a birodalom határát. A magyar játékok összetettségét megalapozva lehetőség van a játékban: diplomáciára, kutatásra, kereskedelemre, kémkedésre, kolónia építgetésre, tankok és hajók felszerelésének megtervezésére, szárazföldi és űrcsaták megvívására. De, hogy melyik helyes irányítása hozta meg a győzelmet? Ezt már a nosztalgiátokra bízom.
Presidente Galactika
E cím megszerzéséig viszont rögös az út. Népeket kell leigáznunk, vagy lázadás szításával egy-egy bolygót a birodalmunkhoz csatolni. Ki kell fejlesztenünk mindent, de tényleg mindent, hogy gyárthassunk megatankot és csatahajót, amikre majd tetszés szerint teszünk ágyúkat meg egyéb kütyüket. Ezek után viszont már hasíthatjuk a galaxis erőit, mint forró kés a vajat. Valódi kihívást tehát csak a legnehezebb szinten jelent a játék, azon kívül egy-egy ponton túl viszont már nincs komoly kihívás. Monoton viszont soha sem volt a játék, mert időről időre kaptunk küldetéseket, amik megoldása új fajuk felfedezéséhez vagy technológia megszerzéséhez segíthetett hozzá minket. És, hogy milyen is a győzelem?
Látvány meg ilyenek
Látványában lehet, hogy ma már az animációk gyermek dednek esetleg kicsit esetlennek tűnnek, de a játékon belüli grafika teljesen megálljá a helyét. Sem a szinkronra, ami a játékokban hazánkban még kicsit esetlen szokott lenni, sem az irányításra vagy a csatazajokra nem lehet panasz. A Digital Reality ebben abszolút nagyot alkotott és rengeteg űrstratégia alapjait tettel le ezzel.
Jó játékot !