Azt hiszem senkinek se kell bemutatnom Duke Nukem-et. Sajnos az elmúlt években inkább a botrányairól vált híressé (When it's done). Úgyhogy pillantsunk csak vissz a múltba. A játékot az n-space fejlesztette és a mára eltávozott 3D Realms adta ki, még 1999-ben.
A Time to kill a „Duke Nukem világában” játszódik (értsd: sok sztriptíztáncosnő, sok disznó, még több sztriptíztáncosnő és így tovább). Műfajilag tekintve egy külsőnézetes (tps) akció/kaland játékról van szó, rengeteg fegyverrel, akcióval és „logikai fejtörőkkel”.
Az első pályán egyből egy sztriptíz bárral szemben találjuk magunkat, ha közelebb megyünk egyből megtámadnak a bárt őrzi disznók és meg is szerezhetjük első vaddisznó skalpunkat. A bárban akár meg is fogdoshatjuk a pixel ladyket, de vigyázzunk mert ha megtámadjuk őket akkor vaddisznóvá változnak. És ez így megy tovább
A játék során nagyon sokféle helyen megfordulunk, lévén ez ilyen időutazós rész. Minden pálya végén bemegyünk egy portálba ami egy másik időbe dobja vissza vagy épp előre hősünket. Az ősi Rómától, a vadnyugaton keresztül, eljutunk egészen a futurisztikus időkhöz is (egy közös van minden pályában, a disznók és a nők :D).
A játékmenet nagyjából abból áll, hogy aprítjuk a malacokat és különböző platformokon ugrálunk. Ezt a készítők próbálták megbonyolítani „logikai fejtörőkkel”. Sajnos ezek abban kimerülnek, hogy kulcsokat keresgélünk és kapcsolókat kapcsolunk fel. A játéknak ez a nagy negatívuma számomra. Néha rengeteg idő megy el különböző kulcsok keresésével, az ilyenekből lehetne sokkal kevesebb és máris jobb játék lenne. Ezen kívül nem sok kivetni valót találtam a játékban max egy-két bug, de semmi komoly.