Íme egy remek akció-horrorjáték
A történet egy olyan jövőben játszódik, ahol az emberiség már teljesen kihasználta a Földet ezért más galaxisokba indultak nyersanyag szerzés céljából. Rengeteg ilyen bányászűrhajó indult el a világűrbe ezzel a céllal. A középpontban az USG Ishimura nevű bányászűrhajó áll.
Az egész űrhajóval megszakadt a kapcsolat, ezért a Cég egy szervizcsapatot küld az űrhajóra, hogy kijavítsák a kommunikációs hibát. Ezzel a kis kompániával tart Isaac Clarke is (a főszereplő), aki mellesleg egy mérnök. Ő nemcsak a hiba kijavítása miatt vállalkozott a feladatra, hanem a barátnője miatt is, aki az űrhajón dolgozik.
A játék onnan indul, hogy megérkezünk az USG Ishimurára (már a leszállás se zökkenő mentes). Szinte egyből jön a feketeleves:
- A legénység sehol
- Alig hogy megérkezünk, a csapatunk felét egyből lemészárolják
- Lépten-nyomon szörnyekbe ütközünk
- Mindent vér és emberi hullák borítanak
- A hajón a kommunikáción kívül több dolog is tönkrement (pl. a metrórendszer, ami a közlekedést biztosítaná)
Megtalálható itt minden filmes klisé, ahhoz hogy egy jó horror játékot kapjunk. A sztorira és a hangulatra a későbbiekben sem lehet panaszunk, a készítők kitettek magukért. Fokozatosan megtudjuk, hogy mi történt az űrhajóval és legénységével. Közben akármerre járunk, mindenhol villogó neonfények és egyéb félelmetes elemek kísérik utunkat.
A látványról még annyit, hogy gyakorlatilag semmilyen HUD nincs a játékban. Az életerő csík Isaac hátán található. Ha valamit megakarunk nézni, pl. térképeket, fegyvereinket azt a játék kivetítő a főszereplő elé. Ez még „realisztikusabbá” teszi a játékot.
A játékmenet leginkább a Resident Evil 4.-ik illetve 5.-ik részéhez hasonlít, egy kis csonkítással megfűszerezve. Ez annyit tesz, hogy ellenfelünk végtagjait, csápjait stb. levághatjuk fegyvereink segítségével. Ez a képesség a játék egyik legnagyobb erénye, nagyon feldobja a játékmenetet.
A fegyverrepertoárunkban a szokásos fegyvereket fogjuk találni sci-fis formában, pl. shotgunt, gépfegyvert, lángszórót stb. Van egy-két különleges fegyver is, a személyes kedvencem a távirányíthatós fűrész (ezzel aztán lehet csonkolni :D). Ezeket a fegyvereinket energiagócok (ezek olyanok, mint a skill pontok) felhasználásával tudjuk tuningolni.
Olyan tulajdonságokat növelhetünk ezáltal, mint a tárkapacitást vagy az újratöltési sebességet. Az én kedvencem az alapfegyver (ha csak ezt fejlesztjük, akkor simán végig lehet vele vinni a játékot). Sajnos nem mehetek el amellett, hogy elég kevés fegyvert raktak a készítők a játékba.
Másik negatívum még a főellenségek. Nagyon jól néznek ki meg minden, de pillanatok alatt végezhetünk minddel. ( Hardcore játékosoknak ajánlott a legnehezebb szint)
A fegyvereinken kívül rendelkezünk még 3 speciális képességgel. Olyan sorrendben, ahogy megszerezzük őket:
- Sztázis: Segítségével lelassíthatunk egy elromlott, csapkodó ajtót vagy akár ellenségeinket is.
- Kinézis: A kinézissel különböző tárgyakat emelhetünk fel és mozgathatunk, (pl. egy utunkban álló dobozt)
- Gravitációs csizmánk: Ezek biztosítják a tapadásunkat, amikor nincs gravitáció
A játékot egy-két különlegességgel is feldobták a készítők. Ezek közül a „zéró gravitációt” emelném ki. Ilyenkor az egyik platformról egy másikra „repülhetünk”. A csizmák biztosítják megérkezésünkkor a tapadást. (Sajnos szabadon nem repkedhetünk ilyenkor).
A hangzásról még nem esett szó, pedig itt is remekeltek a készítők. Ha rendelkezünk egy 5.1-es hangfalrendszerrel, akkor nagyon durva élményben lesz részünk. Eszméletlenül jók lettek a különböző sikolyok, hörgések és más rémisztő hangeffektek. E téren sem lehet egy szavunk sem a játékra.
Összességében a Dead Space egy kitűnő akció-horrorjáték, hibái ellenére is egy tisztes iparos munka. A hangulatnak és a csonkításnak hála ki is emelkedik a középszerű játékok tömegéből. A műfaj kedvelőinek egy próbát mindenképpen megér.