HTML

Konzol Játékok és PC Játékok

Konzol és Pc játékok blog. Friss hírek és újdonságok minden játékról egy helyen. A legújabb játékok pc-re és konzolokra (ps2, ps3, wii, psp, xbox, nintendo ds)

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Az egér fontos

MMORPG 2010.05.11. 20:39

Bizony ám az egérről lesz szó. Ne nem a kis szürke cincogó rágcsálóról. Mely sok emberben viszolygás tárgya, vagy éppen hangos sikolyok hangzatos prédája. Illetve egyes macskák kedvenc eledele.  Bár a mai modern macsekok szinte már azt sem tudják mi is az.

De nem térjünk el ennyire a tárgytól. Számtalan úgynevezett Gamer egeret lehet kapni a piacon. De mi is ezekben a jó tulajdonképpen. Sőt az áruk is néha a csillagos eget súrolja. Vajon érdemes e beruháznunk ilyen egerekbe?

Nos, a választás természetesen mindenkinek a szíve joga illetőleg a pénztárcája szabja meg. Mivel ugyebár szinte minden egérrel lehet stratégiai játékokat játszani. Azonban ha valaki valamilyen szinten játékosnak, kockának mondja, magát nem elégszik meg holmi mezei rágcsálóval. De mivel megvannak a saját magunk jól bevált módszerei és érvei az egerek mellett és ellen ezért természetesen mindenki nevében nem beszélhetek.

Így önző módon a saját gondolataimat vetem papírra, képletesen szólva természetesen.  Amikor egy egeret vásárolok, az asztali gépemhez akkor jó néhány szempontot figyelembe veszek.

Nem szeretem, ha egy egér kicsike. Semmi hasznát nem látom, ha nem simul kellőképpen a tenyerembe. Előre bocsájtom nincsen nagy kezem, mégis számtalan egér egyszerűen olyan apró, hogy képtelenség vele normálisan játszani.

A következő szempont, ami nagyon fontos a súly. Ha megfogunk egy normál egeret, akkor érezhetjük, hogy te jó ég ez ennyire könnyű. Nos, bizonyos dolgok miatt nem gond, ha könnyű. De számomra roppant kényelmetlen, ha egy súly nélküli egeret vásárolnék. Hiszen egy erőteljesebb mozdulatnál eldobnám. No, nem azért ez csak rossz vicc volt. De tény, ami tény, ha nincs megfelelő súlya és súlyelosztása, akkor nagyban megnehezíti a játékot. Lehet vásárolni számtalan olyan egerentyűt melybe pakolászhatunk kis reteszekbe súlyokat így elérve kíván súlyt és súlyelosztást. (Tiszta Forma 1) Természetesen ezeknek az ára is elég borsos tud lenni. De választhatunk köztes megoldást is mely árban költségkímélőbb, és talán pont eltalálták a nekünk szükséges súlyelosztást. Több emberrel egyetemben én is ilyen egérre ruháztam be.

Mint tudjuk nagyon elterjedtek a vezeték nélküli egerek. Bizonyosan kényelmesebb a használatuk általános feladatokra. Azonban én nem kedvelem őket több okból is. Először is nem szeretek aksi töltögetést játszani. Van elég aksis elektronikai bigyóm, elég azokat figyelgetni és töltögetni. Plusz, mint tudjuk a vezeték nélküli egereknek az adat átviteli sebessége nem a legjobb. Természetesen vannak olyanok, amik eben is igen jól teljesítenek. De azoknak az ára is szép magasan van belőve.  Lényeg a lényeg én maradtam és maradok a vezetékes rágcsálónál.

Optikai vagy Lézer. No, személy szerint jobban bereferálom a lézer egereket. Pontosabbnak tartom őket.  Pluszként felróható még a lézeres egér mellett, hogy nem világít egyfolytában. Ami nekem plusz pont. Nem vagyok oda a villogó csodákért.

DPI állítgatás. Ez igencsak sarkalatos pont. Hiszen mindenkinek máshogyan kényelmes a DPI beállítás. Ezért érdemes olyan egerentyűbe beruházni ahol ezt széles skálán tudjuk állítgatni. Jó pont, ha ez egéren van külön gomb erre a lehetőségre.

A gombok száma nem igazán számottevő nekem. Nem akarom, hogy a szükségesnél több gomb legyen az egeremen. Lévén zavaró lehet, másrészt felesleges, hiszen nem is használnám.

Általában sokan vagyunk, akiknek az alkatrészek beviteli eszközök külső megjelenése igencsak fontos tényező. Nos, én nem vagyok ezzel feltétlenül így. Természetesen nekem is vannak kitételeim ezzel kapcsolatosan.  Természetesen rózsaszín barbi egeret nem akarok, illetve ami mindenhol villog, világít, és még ezer apró dizájn dolog csillog rajta.

A következő képen láthatjátok, hogy én éppen milyen egeret használok az asztali gépemhez. Bizonyára lesz, akinek tetszeni fog, és lesz, akinek nem. Ez nem felső kategóriás egér. De az én kritériumaimnak teljesen megfelel.

Címkék: pc eger

komment

süti beállítások módosítása