HTML

Konzol Játékok és PC Játékok

Konzol és Pc játékok blog. Friss hírek és újdonságok minden játékról egy helyen. A legújabb játékok pc-re és konzolokra (ps2, ps3, wii, psp, xbox, nintendo ds)

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Beat Hazard

MMORPG 2010.05.13. 13:02

Íme egy újabb indie-ritmusjáték, a műfaj egy kicsit másként való megközelítésével. A kérdés: Jó ez így?

A ritmusjátékok mindig is népszerűek voltak a játékot űző emberek körében. Az egyedi élmény, amelyet a megfelelő időben történt gomb lenyomása, esetleg egy objektum elérése okozott (és okoz most is), legalább annyira eufórikus, mint a Kill Streak-számláló értékének emelkedése az FPS-eknél. Ennek köszönhetően eme játékcsoport megállta az idők próbáját az őskortól napjainkig, s most eljött a pillanat, hogy egy új játékkal gazdagodjék a repertoár: a Beat Hazarddal.

Szépet, óccsón

Noha a dolog egy kissé csalóka, ugyanis mihelyst belevetjük magunkat a sűrűjébe, rájövünk, hogy ugyan ritmusjáték, de mégse olyan értelemben, mint azt eddig megszoktunk – na de haladjunk szépen sorjában. A BH egy kifejezetten az Internetről letölthető játék (mint megannyi más indie), ami jellemzően nem kóstál olyan sokat, mint a nagyobb címek. A letöltést követően (néhány megabájt az egész) egyből bele is vethetjük magunkat a játék sűrűjébe, és bizony, már a menü is arról árulkodik, hogy a játékmenet szélsebes lesz, és mindenhol szikrák fognak villózni. Ami jó pont, hogy eléggé egyszerű a kezelése mind a menünek, mind magának a játéknak, könnyen bele lehet jönni. Ami eléggé bosszantó, hogy abban az esetben, amennyiben nem szándékozunk az előre lekevert számok közül valamelyikre lövöldözni (amelyek persze azonnal elérhetőek), beállíthatjuk a saját zenéinket is, viszont a tallózás a sajátgépből indul, és végig kell (legalábbis első alkalommal) mennünk a jó öreg C: Documents and Settings… stb. meneten, hogy a Dokumentumok mappát egyáltalán elérjük. Ha ezen periódus végére értünk, és ki is választottuk a fájlt, a játék felajánl négy nehézségi szintet, majd a nekünk megfelelő után indul is a játék.

Sikló vs. Armada

Adott egy végtelen és üres területen (a 2D-s világűrben) a mi kis űrhajónk, amit a WASD-gombokkal, vagy a nyilakkal tudunk irányítani, illetve az egérrel forgatni, célozni és lőni. Mikor elindult a zene, a jármű állapotának és kiválasztott nehézségi foknak megfelelően repkedő szemétkupacok/ kisebb űrhajók/nagyobb űrhajók/nagyon nagy űrhajók (köztük annyi a különbség, hogy a szemétkupac csak ütközve árt, a kisebb hajó lőni is tud, a nagyobb hajó nyomkövető rakétát és színes „halálgömböket” is ki tud lőni, míg a legnagyobbnak egy egész arzenál áll rendelkezésére) törnek be a térbe biztonságunk megtörése érdekében, amiket mi az egerünk elsődleges gombjának lenyomása által kibocsátott sugárral (illetve még a  másik gombbal kilőtt bombával is) tudunk bojkottálni, kvázi elpusztítva ezzel a sok ellent, illetve azok rakétáit. Minél több ellenfelet lősz szét, annál több pontot kapsz, ami szükséges a profilod fejlődéséhez.

Hogyan buffoljuk magunkat? Part 2.

Említettem előbb a jármű állapotát. Ezalatt nem a megszokott életcsíkot kell érteni (életünk is van, szám szerint 3, ha sebződsz, a halál azonnali), hanem két szorzót. Az egyik a Power, a másik a Volume. Ezeket a szétlőtt ellenfelek után hátrahagyott finomságokból tudjuk összegyűjteni (és ugye az is evidens, hogy míg a Power a sugár hatókörét és erejét növeli, addig a Volume a hangerőt). Helyet kapott még egy harmadik szorzó is, ami a több pontot szolgáltatja a pusztítás után. Ezt a szintúgy járművek maradékából felszedett pöttyökkel tudjuk növelni, továbbá az egyéb teljesítményünkkel (x ideig nem lövés, sokáig életben maradás) is növelhetjük, ezek folyamatát a hajónk alatt feltűnő csíkok töltöttsége jelzi (ergo, ha betölt a kis csík, kapsz plusz egy szorzót). A két főbb szorzóra visszatérve: Ha mind a két csík maximálisan töltött, átkerülünk Beat Hazard üzemmódba. Ilyenkor a zene is szól rendesen, a fények is sokkal élénkebbek, és a hajó is erősebbet lő (ellenben nem bír el több sebződést, és ha meghalunk, a bónuszok is buknak velünk együtt).

Ritmus, de minek?

Hogy pontot tegyünk a „ritmusjáték” címszó végére, a lövöldözés és az utóbb megnevezett kifejezés erős kapcsolatba áll egymással. Ugyanis a lövés erőssége, hatóköre, és színe épp úgy változik, ahogy éppen szól a ritmus. Mikor lassabb, a színek lágyabbak, mikor gyorsabb, pergősebb, akkor minden sokkal több, színesebb, és jobb. Ennek köszönhetően vannak a játékban olyan részek, amikor rendesen pumpálódik az adrenalin (Egy példát említsek: lassúzás 20 másik hajóval…), és ez eléggé megdobja az élményt. A grafikáról annyit, hogy eléggé – hogy finoman fogalmazzak, 2D-s. Egyetlen 3D-s elem se található a játékban, semmilyen szinten, ami persze nem nagy baj, sőt kifejezetten előnyös a sok objektum miatt, viszont a részletesebb kidolgozás a hajók részéről nem ártott volna (a sajátunkról meg ne is beszéljünk). A nehézségről pedig, hogy bár négyszintű a skála, azért még mindig van különbség egy kétperces, és egy tizenkét perces játék között (ugyanis bármilyen hosszú a dolog, mindig csak három életünk van).

A győztes és az extrái

Ha vége a játéknak (véget ért a szám, esetleg ügyetlenek voltunk, és idő előtt behaltunk), kapunk egy kisebb statisztikát, majd láthatjuk, ahogy a pontjaink sokasága szépen nyomja felfele a rangunkat, amikből rengeteg van (egy idő után nagyobb kaliberű bónuszok is járnak vele). Majd ismét indulhat egy új szám, ha már így belejöttünk… A játékban egyébként helyet kapott a kooperáció, számhosszúság-szerinti ranglisták, és az achievementek is (illetve a Survival mód, amiben addig nyomod a játékot megállás nélkül, amíg meg nem halsz), tehát akinek bejön a program, az egyedül, és az öcsivel/hugicával egyaránt el tud lenni. Végezetül annyit, hogy bár csilli-villi, pörgős, és színes a játék, azért közel sem tökéletes. Viszont akinek egyszer bejön, az sokáig nem fog tudni szabadulni tőle…

Pro:

  • Új színt hoz a ritmusjátékok kötelékébe
  • Kis terjedelmű
  • Változatos, jó kezek között folyamatos kihívást biztosít

Kontra:

  • Tallózási nehézségek az elején
  • A grafika kategóriájának képviselőivel nem veszi fel a harcot
  • Nehezebb, mint aminek elsőre látszik
     

 

Címkék: pc sci fi ritmusjáték beathazard