HTML

Konzol Játékok és PC Játékok

Konzol és Pc játékok blog. Friss hírek és újdonságok minden játékról egy helyen. A legújabb játékok pc-re és konzolokra (ps2, ps3, wii, psp, xbox, nintendo ds)

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Unreal Engine 4

MMORPG 2010.05.12. 09:54

Már látom is magam előtt, amint a Bioware-os srácok százával vetődnek rá az új siker várományos motorra, hogy kifejleszthessék a Mass Effect 4-et! És hopp, nem a biliben ázik a kezem?!

Egy, a napokban, pontosabban 11-én, kedden készült interjúban Mike Capps-et, az Epic elnökét „faggatták”, hogy mit is várhatunk generációnk méltán egyik legsikeresebb grafikus Engine-jének soronkövetkező darabjától.

Capps határozottan kijelentette, legfőbb, személyes elvárása a motorral szemben , hogy egy piacvezető, kitűnő alapot teremtsen a játékok következő generációjának, mind PC-s, mind konzolos tekineteben.

Megkérdezték, véleménye szerint mennyire lesz helytálló az új Engine a jövőben, a korábbi verzió saját generációjában aratott fölényes sikereihez képest:

„Most viccelsz?! Mindenképp sokkalta nagyobb fölényre tesz majd szert! Az Unreal Engine 3 egyszerűen remekelt az elmúlt években, amely egyszerre tárta elénk a lehetőséget,hogy feltérképezzük, merre tart a konzolok technológiája, illetve hogy vele együtt mi is válthassunk.”

„ Gyakorlatilag már akkor a kezünkben volt egy vadiúj DX9-es motor, mikor a többség még az utolsó XBOX-os és PS2-es játékait nyúzta, ekkor kapták fel a fejüket, és vették észre: - „Atyaég, ez aztán a nagy ugrás!” – Szükségük lett ránk, ami egyszerűen fantasztikus volt. Aztán, hála az EA-nek, a Renderware is ki került a képből.”

„...Egy ugrás a következő generációba igen nagy durranás lesz, a gépőrültek, és szakértők nagy örömére!” – tette hozzá -.Valószínűnek tartom, hogy egyikük sem akarja komoly beruházásokkal traktálni magát, amikor egy olyan cég tárul eléjük, mint az Epic.”

Capps azt is elárulta, meglepődve figyelte a Crytek Cry Engine 3-ja körüli felhajtást, amely a Crysis 2-t hivatott nem csak PC-kre, de konzolokra is elérhetővé  tenni.

„Őszintén szólva, részemről nagy tisztelet övezi az ott dolgozó srácokat, némelyiküket ismerem, sőt alkalmaztam is korábban. Azonban nagyon nehéz eldönteni, mi is az álláspontjuk. Szerintem eléggé elmentek a „gyerünk a konzolokra, megnyomunk egy gombot és máris zakatolunk mindhárom fő platformon!” motor irnyába.”

„A 2008-ban megjelent Warhead volt az első játékuk, melyet már konzolra is kiadtak, aztán, mint derült égből villámcsapás leállították a Cry Engine 2 konzolos fejlesztését, hogy belekezdjenek egy teljesen új motorba. Most kezdenek X360-as vizekre evezni, ahol mi már 5 évvel előttük járunk. Én már csak azon csodálkozom, hogy a nagyérdemű még komolyan veszi őket, mint multiplatform céget. Igazából fogalmunk sincs, hogy milyen versenyre számíthatunk egy, az adott területen gyakorlatilag tapasztalatlan céggel szemben, de bármi lehetséges, meglátjuk mi sül ki belőle...”

Összegezve az olvasottakat, sajnos túl sok konkrét információt megint nem kaptunk, amellett, hogy korábbi hírekből kiderült, sajnos a jelenlegi generáció még a vegetálás szintjén sem tudná tartani az UE4-et, de azért reménykedjünk benne, hogy a sok-sok mag és teljesítmény igény mellett egy legalább annyira nagyszerű minőséget ad, a vele párhuzamosan szereplő Engine-ekhez képest is majdan', mint jelenleg is kimagaslóan szereplő elődje tette és teszi!

 

Címkék: hírek fejlesztés unrealengine4