HTML

Konzol Játékok és PC Játékok

Konzol és Pc játékok blog. Friss hírek és újdonságok minden játékról egy helyen. A legújabb játékok pc-re és konzolokra (ps2, ps3, wii, psp, xbox, nintendo ds)

Friss topikok

Linkblog

Archívum

DirectX9 vs. DirectX11

MMORPG 2010.05.12. 11:23

Lássuk mi is a különbség a DiRT2-ben, ha DirectX 9, illetve, ha DirectX 11-el játszuk....

A Codemasters annó késleltette PC-s verzióját a Colin McRae: Dirt 2-nek, annak érdekében, hogy javítsa az Ego Engine DirectX 11 támogatását. A platformfüggetlen architektúra képes az összes modern renderelési módra, de csak néhány használható DX11-el.

A jelenlegi API hardveres tesszellációt  kínál, amelyet részletesebb közönséget, mozgó anyagot (bannerek és a zászlók), valamint valósághűbb megjelenítést ad a víznek, szebben fodrozódó hullámoknak, vagy a fröccsenéseknek. A teljes lebegőpontos HDR megvilágítás és aHight Definition Ambien- melyet a DirectCompute számol - a Post hatások, mint a Motion Blur és szűrt Soft Shadows, különösen a fény-árnyék hatások miatt a Colin McRae: Dirt 2 nagyon realisztikus. Továbbá Dirt 2 kihasználja több magos CPU-kat, mert DirectX 11 több szálon keresztül hatákonyabban végzi munkáját. 

A közvetlen összehasonlításnál a különbségek a közönségen csak akkor láthatóak, ha közelebbről figyeljük meg. Néhány jó helyre rakott jobb minőségű polygon az egész testet szebbé varázsolja. A szebben csapkodó zászló szerintem inkább a "Jó, hogy van" kategóriába tartozik, miközben a víz jobb megjelenítése sokkal fontosabb: Az autó tényleg áthalad a vízben, és felépít először egy kicsi hullámot az orrával, majd ahogy áthalad rajta, egy nagyobbat, és ezek szépen haladnak végig a víz felszínén folyamatosan gyengülve. De a legnagyobb különbség a DirectX 9 és DirectX 11 között, a megvilágítás. Köszönhetően a HDAO és a szép Post Effekt-nek vizuális megjelenésnek, a Dirt 2 DirectX 11 alatt kevésbé "túlviágított”, ráadásul simább. A reálisabb DirectX 11 változat lehet meggyőz majd néhány játékost, és ráveszi őket egy DX11-re képes videokártya vásárlására, hiszen már modok jelentek meg a Race Driver Grid-hez is, amelyek pontosan ezt a ’’túlvilágított’’ hatást szüntetik meg, így egy fokkal reálisabb megjelenése lesz a játéknak.

Folytatódik a küzdelem a DirectX9, és a DirectX11 között. Most viszont azt fogjuk ellenőrizni, hogy a VGA-k teljesítményét ez mennyire befolyásolja.

A Codemasters késett a Colin McRae: Dirt 2  PC verziójával, hogy a fejlesztők integrálni tudják a DirectX 11 támogatást. Vannak vizuális különbségek a DirectX 9 és DirectX 11 között. Most viszont le fogjuk ellenőrizni, hogy a grafikus kártyák teljesítményét ez mennyire befolyásolja. 

Szerencsére a Dirt 2-ben van egy beépített benchmark funkció, mely igen hasonló mértékben képes terhelni gépünket, mint a tényleges játék. Egy Subaru-t vezet végig az AI hét másik autó ellen, egy Londoni rallycross pályán. Természetesen ezen a pályán is lobog a zászló, szépen integet a közönség és hullámzik a víz. 

Ha összehasonlítjuk a DirectX9-et a DirectX11-el kiderül, hogy a HD 5xxx kártyák naggyából 50%-al gyorsabbak, ha a DirectX 9-es utat használják. DX9-ben a két Radeon HD 5800-as vezet majd a GeForce GTX 285 és GeForce GTX 275 következik. DirectX9-el a Radoen HD 5770 olyan gyors, mint a HD 4870 vagy a HD 5870 DirectX11-el. Hasonlóan a Race Driver Grid-hez, a Dirt 2 teljesen simán csak 30, vagy ennél több FPS mellett játszható.

A benchmark eredményeit az alábbi diagramok is szemléltetik, a DirectX különbségek a VGA nevei után zárójelben találjátok…

 

Címkék: teszt pc directx