HTML

Konzol Játékok és PC Játékok

Konzol és Pc játékok blog. Friss hírek és újdonságok minden játékról egy helyen. A legújabb játékok pc-re és konzolokra (ps2, ps3, wii, psp, xbox, nintendo ds)

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Billentyűzet a játékohoz

MMORPG 2010.05.14. 11:58

Biza ez is szintúgy elengedhetetlen része nem csupán a computerünknek, és nem csak arra szolgál, hogy jól nézzen ki. Hanem a stratégiai játékoknál is igencsak hathatós támogatót nyerünk a személyében. Gondolom, nem kell bemutatnom senkinek a különböző billentyűzeti parancsok fontosságát.

De vajon nektek mi fontos egy klaviatúrában?

Nos mint ez előzőekben itt is felállítottam magamnak egy ismérv rendszert. Ami szerint vásárolom ezeket az eszközöket. Habár a mostani igen jól bírja, a gyűrődést be kell, hogy valljam töredelmesen nektek. A jelenlegi előtt, amit majd látni fogtok alul képekben is. Egy Genius-t használtam, nem sok sikerrel. Körülbelül 1 hét lefogása alatt beadta a kulcsot. Pedig nem volt az olcsóbbik típus. Nos, akkor elkezdtem böngészni a netet a tartalék billentyűmmel, és akkor találtam rá erre. Mivel neten keresztül rendeltem, így a haveromat kértem meg, ugyan öreg menj már el érte, itt a pénzmag rá. Nos, hát igen hozta is nekem bőszen a srác. De voltak mellékhatások, amikre nem számítottam. No, nem a sráccal kapcsolatban, hanem a billentyűzettel. Töredelmesen bevallom az előtt ilyet én még nem láttam. De lehetséges, hogy én voltam a láma. Ezt nem tudom. De ne szaladjunk ennyire előre, és ne lőjem le a poént. Majd meglátjátok a képeknél mire gondoltam.

Tehát térjünk rá az ismérvekre. Azaz, miért választunk egy billentyűt. Illetve miért nem mindegy nekünk, stratégáknak sem, típus és a funkcionalitás.

Nos, speciel az első, amit nézek, az sokak számára fura lehet, de a vezeték. Ahogyan az egérnél is jobb szeretem, ha elektromos rágcsálómat nem csonkítják meg. Így itt is inkább a vezetékes billentyűt preferálom. Lehet, maradi vagyok. De nézzétek el nekem. Ahogy szokták volt mondani fiatal fa még hajlítható, az öreg fát már csak eltörni, kivágni lehet.

Nos, haladjunk tovább. A következő a gombsor kiosztása. Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de majd megosztjátok velem, J speciel igyekszem mindig a számomra már meg szokott gombkiosztást keresni. Hiszen jól tudjuk, ahány féle billentyű van, annyi féle kiosztás létezik. De egyszerűen lemérhetjük ennek kényelmetlenségét, próbáljatok meg gépelni egy olyan billentyűzeten, ami teljesen ismeretlen a számotokra. Be fogjátok látni, hogy eszméletlen nehéz vállalkozás. Jó-jó nyilván meg lehet szokni az új kiosztást, ez így van. Nem tudom ti mennyit gépeltek, én nagyon sokat gépelek naponta. Ezért nagyon fontos, hogy mindig ott találjak mindent ahol én már megszoktam.

Nézzük tovább, ugyebár miért is nyomkodjuk, meg a gombokat mielőtt megveszünk őkelmét. Hát bizony-bizony nem azért mert vicces. Hanem több dologra is kíváncsiak vagyunk. Ugyebár a gombok leütésének hossza, a hangja, ami nagyon sok mindenről árulkodik nekünk. Amit speciel szoktam még volt nagyon sasolni az a hullámzás. Tudjátok, amikor lenyomsz egy gombot akkor a körülötte lévők, hogyan reagálnak rá. Ez fontos, mert ha hullámvasutazik, akkor a gépelésnél ez néha komolyabb akadályokba is ütközhet.

Azután a funkció gombok következnek az én mércémben. Néhány deszkán annyi ilyen gomb van, hogy szerintem még a maguk a kiötlők sem tudják melyik mire való. Természetes van néhány, ami igen hasznos tud lenni. De nem vagyok oda érte, ha telis tele aggatják őket mindenféle extra gombbal. Az alap videó vezérlés, zenelejátszási, internetezési navigáló gombokon kívül speciel én nem használok mást, azokat sem túl gyakran.

Most rátérhetünk a külcsín részre. A külcsín, mint ahogyan az egereknél sem igen tud lázba hozni. Inkább a funkcionalitás, ami érdekel. természetesen itt sem preferálom a tuli rózsaszín a, jaj vörös, vagy a halvány medve zöld árnyalatokat. Félretéve a tréfát, a különféle igen erőteljesen nőies színeket mellőzöm. Sőt igen távolról viszolyogva figyelem. A formavilágban mondhatnám azt, hogy ilyen vagy olyan design elemet szeretek. De ez nem lenne igaz. Nekem megfelel a teljesen egyszerű szögletes deszka. Egyrészt nem fizetek extra ezreket azért, hogy így vagy úgy görbületek legyenek benne. Amit speciel a következő billentyűzetemnél igyekszem belekalkulálni a dolgokba, hogy legyen háttérvilágítása. Bár nem nézem a kezemet, amikor gépelek, azért néha jól jön bizonyos funkciók elérésében, vagy ha éppen hogy pislákoló éberséggel igyekszem írni dolgokat.

Címkék: hardver

komment

süti beállítások módosítása