HTML

Konzol Játékok és PC Játékok

Konzol és Pc játékok blog. Friss hírek és újdonságok minden játékról egy helyen. A legújabb játékok pc-re és konzolokra (ps2, ps3, wii, psp, xbox, nintendo ds)

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Starcraft2 Fajok

MMORPG 2010.05.12. 22:02

A Starcraft2 fajok maradnak azok mint az első részben: Terran, Protoss, Zerg. Viszont minden faj tovább fejlődik. Néhány tipp, hogyan kell a Starcrat2 fajaival bánni. 

Terran

 

A Terránok a szokványos módon építenek.Az épületeik nagy része helyváltoztatásra is képes.

Alap Épületek:

Command Center:

SCV gyártása Továbbfejleszhető  Orbital Commandá ami felderitésre jó valamint Planetary Fortressé ami megerősíti és támadó fegyverekkel is ellátja viszont  ebben az esetben a "földhöz lesz rögzitve" az épület.

Barrack:

Gyalogos egységek gyártását itt végzik.Kiegészithető Tech Labbal és Reaktorral.A Tech Lab a fejletebb egységek létrehozására és fejlesztésére a Reaktor 2 párhuzamos egység gyártására való.Egyszere csak egy Bövítmény lehet egy épülethez rendelve.

Supply Depot:Nőveli a maximálisan gyárható egységek számát 8al.

Refinery: Finomító

Egineering Bay: Gyalogság és Épületek fejlesztése itt történik.Valamint engedélyezi a Missile és Sensor Tower építését, valamint ,hogy a Command Centert Planetary Fortressé fejleszthesük.

Bunker: Védelmi épület amibe 4 fejlesztve 6 gyalogos egység fér be.

Missile Tower:Rakétatorony Detektorral is fel van szerelve.

Sensor Tower : Radarként Funkcionál.

Fejlett Épületek:

Ghost Academy: Ghost egedélyezése illetve fejlesztése.

Factory:

Itt gyárthatok a járművek.Kiegészithető Tech Labbal és Reaktorral.A Tech Lab a fejletebb egységek létrehozására és fejlesztésére a Reaktor 2 párhuzamos egység gyártására való.

Armory: Járművek és Légi egységeket itt fejleszthetlyük.

Starport:

Légi egységek gyártása itt történik.Kiegészithető Tech Labbal és Reaktorral.A Tech Lab a fejletebb egységek létrehozására és fejlesztésére a Reaktor 2 párhuzamos egység gyártására való.

Fusion Core : Engedélyezi a Battlecruiser építését.

A Terranok a túlélés mesterei. Bár viszonylag újnak számítanak ebben a szektorban, máris igyekeznek otthonokat teremteni a lakhatatlan bolygókon.

Vagyis ezt terveznék, de sajnos sem a Zergek bogárszerű alkalmazkodóképessége, sem pedig a Protossok fejlett technológiája nincs a birtokában, így a védelemre összpontosít. Tény és való, a terran minden hite a páncéljaikban, és az erős tűzerejükben van, ők nem villognak kéken és falják fel a természetet, ők lövik ami a csövön kifér. Ez a mentalitás juttatta el őket arra a haditechnikai szintre ahol most vannak.

 

Barrack:

  • Marine: A tengerészgyalogság jelenti a Terran haderő gerincét. Ők azok akiket a hadászat ágyútölteléknek használ, nem számít az ereje vagy a páncélja, lényeg, hogy minél több annál jobb. Távolsági egység, légi és földi egység ellen használható.

  • Marauder: A Tech Lab kiegészítés után válik elérhetővé. A Marauderek lassú, kemény páncélzattal ellátott gyalogos katonák, rendkívül veszélyesek lévén a lövéseik lassítanak is. Távolsági egység, földi egység ellen használható.

  • Reaper: A Tech Lab kiegészítés után válik elérhetővé. A katonaság kaszásai egy jet packal a hátukon mozognak, gyorsak, halálosak. A platformok és a talajszint változások nem jelentenek akadályt, egységek ellen két régi típusú lőfegyvert, épületek ellen egy D-8-as típusú gránátot-töltetet használ. Távolsági egység, földi egységek ellen használható.

  • Ghost: A Ghost Academy megépítése után válik elérhetővé. Gyors, halálpontos, láthatatlan. Ezek jellemzik a Ghostokat. Nem lehet tudni hol bukkannak fel, csak miután a gombafelhőt láttad. Sniper Round képességével 45 sebzést tud bevinni egy célpontnak. Cloak képességük teljesen láthatatlanná teszi őket. A Tactical Nuke...nos pontosan az aminek hangzik. Távolsági egység, földi egységek ellen használható.

 

Factory:

  • Hellion: A Vulture (SC1) gyorsaságát keresztezték a Firebat tűzerejével, mindkét felét továbbfejlesztették, ennek eredménye lett a Hellion, szélsebes és szó szerint ég a lába alatt a talaj. Távolsági egység, földi egységek ellen használható.

  • Siege Tank: A Tech Lab kiegészítés után válik elérhetővé. A Terran Dominiunm klasszikus tankjának továbbfejlesztett változata. Erősebb páncélzattal, nagyobb hatótávval bír, tökéletes védelmi egység. Távolsági egység, csak földi egységek ellen használható.

  • Thor: Az Armory megépítése után válik elérhetővé. A katonaság gépesített ütőkártyája. A Thor hatalmas tűzerejével településeket, egész városokat rombolhat le. Annyi ágyú van rajta amennyit a váz csak el képes tartani. Az ellenfelei rettegik és remélik, hogy megállítható. 250mm Strike Cannons: Ezzel a képességével a célpontra kilőheti minden ágyúját 500 pontos sebzést okozva. Távolsági egység, földi és légi egységek ellen használható.

 

Starport:

  • Viking: A BroodWar után az emberek rájöttek, hogy a hiányos légvédelmez azonnal orvosolni kell. Ebből a célból született meg a Viking nevű repülő egység, mely amellett, hogy a levegőben halálos képes a földre is leszállni és az ottaniakat likvidálni. Légi-Távolsági egység, földi és légi egységek ellen használható.

  • Medivac: Terran szállító repülő egység mely azonnal képes gyógyítani a körülötte lévő sebesülteket ha szükséges.

  • Raven: A Tech Lab kiegészítés után válik elérhetővé. Építő állomás és felderítő egyben. Képes látni a láthatatlant, és védelmi lövegeket letenni a terepre. Hasznos egység de önmagában harcképtelen.

  • Banshee: A Tech Lab kiegészítés után válik elérhetővé. A Terran légi hadviselés láthatatlan gyilkoló gépe. Gyors, rakétái sosem tévesztenek célt. Repülő egység, födi és légi egységek ellen használható.

  • Battlecruiser: A Fusion Core megépítése után válik elérhetővé. Ha meglátsz egy ilyet egyvalamit tehetsz, futsz. A Dominium legveszélyesebb fegyvere, lehet, hogy lassan ér a csata helyszínére de a tűzgyorsasága páratlan, halálra égeti ellenfeleit. A speciális yamato cannon fejlesztése pedig sok energiát kíván ugyan de amit eltalál vele nos...az el van találva.(Egyszeri 300pontos damage.) Légi egység, földi és légi egység ellen használható.

Zerg

 

Zergek építkezésének leírása.

A Zergeknél minden épület Biological vagyis élőlény, ezért táplálni kell, és úgy lehet gyógyítani mint a Biological egységeket. Nagyon fontos az is hogy az épület "felemészt" egy Drone-t (termelőegységet), de ezért is az épületek olcsobbak, mint a másik két fajnál.

 

Az épületek ahogy már említettem táplálni kell, ami a Creep-el történik (ez a szürke "takony" az épületek alatt, a minimap-on lila szinnel jelölik).  Az épületeket csak a Creep-re lehet ráépíteni, és ha a Creep eltűnik az épület alól, akkor az épület folyamatosan veszíti az életét. A Creep-et négy féle képpen lehet létrehozni: a főépülettel Hatchery, és ennek mutálódott változataival, a Lair-ral és a Hive-vel. A második a Creep tumour, ezt két féle képpen lehet létrehozni a Queen-egyik képesége, egy Creep tumour létre tud hozni egy másik.A harmadik módszer a Nydus Worm használata. Az utolsó módszer az Overlord képessége, de ez csak ideiglenes, míg az Overlord él, vagy le nem állítjuk. A Creep-en még a Zerg egységek is gyorsabbak.

-Hatchery: A Zerg főépület. Minden egység kiképzése itt történik. alapból 3 darab Larva áll rendelkezésünkre, aminek száma növelhető. Alapból a Drone, a termelőegység, és az Overlord (az a szerepe mint a Suply Depotnak, csak a Zergeknél nem épület, hanem egység) kiképzése áll rendelkezésünkre.

-Extractor: A Zerg Vespene Gas kitermelő épülete.

-Spawning pool: Lehetővéteszi a Zergling, és a Queen egységek kiképzését a főépületben, és a Roach Warren, a Baneling Nest és a Spine Crawrel épületek építését, a Hatchery-t Lairra fejleszteni.

-Evolution Chamber: Lehtővéteszi a Spore Crawler építését.

-Spore Crawler: A Zerg légvédelmi épület (air, detector), áthelyezhető épület.

-Spine Crawler:A Zerg "Tower" (ground), áthelyezhető épület.

-Baneling Nest: Lehetővé teszi a Zergling-ek átalakítását Baneling-é.

-Roach Warren: Lehtővé teszi a Roach egység kiképzését.

-Lair: A Hatchery átalakított változata. Lehetővé teszi a Hydralisk Den, a Infestor Pit, a Spire és a Nydus Network építését, és az Overlord átalakítását Overseer-é.

-Hydralisk Den: Lehetővé teszi a Hydralisk egység kiképzését.

-Nydus Network: A Zerg "metró" első megállója, az egységek szállítására szolgál, szállítás végpontja a Nydus Worm, amit ebben az épületben lehet kiképezni.

-Spire: Lehetővé teszi a Mutalisk és a Corruptor kiképzését. Át lehet akakítani Greater Spire-é.

-Infestor Pit: Lehetővé teszi az Infestor egység kiképzését, és a Lair átalakítását Hive-vé

-Hive: A Lair átalakított változata. Lehtővé teszi a Greater Spire és az Ultralisk Cavern építését.

-Greater Spire: Lehetővé teszi a Corruptor átalakítását Brood Lord-dá.

-Ultralisk Cavern: Lehetővé teszi az Ultralisk egység kiképzézét

A zergeket eredetileg a xel'nagák fedeszték fel a kietlen, Zerus hamubolygón, mely a Tejútrendszer közepén található. A xel'nagák korábban már létrehozott egy fajt, a Protossokat, azonban alkotásukban csalódtak. Az ősi zerg faj kezdetben kicsi és gyenge lárvaszerű élőlények voltak, azonban a xel'nagák kicsit módosítottak rajtuk. A protossokhoz hasonló polgárháborút elkerülendő, létrehozták a Zerg központi tudatot. Ez a kétes alkatú entitás egy hatalmas agy, amely arra volt hivatott, hogy az zergek alapvető ösztöneit és kollektív érzéseit irányítása alatt tartsa.

Ezek a kezdetben jellegtelennek tűnő lények túlélésük érdekében kifejlesztettek egy képességet, melynek segítségével fajuknál erősebb élőlények testébe parazitaként beágyazódtak, annak gerincfolyadékán éltek, majd lassan a gazdatest idegrendszere felett is átvették az irányítást. A paraziták hatására ezek az áldozatok mutálódni kezdtek, melynek folyamaták a zergek irányították és magukba is olvasztották. Hamarosan az általuk bekebelezett fajok rendkívül sűrű irhát növesztettek, karmaik és töviseik pedig már a legkeményebb fémeken is áthatoltak.

A xel'nagák számára egyre világosabbá vált, hogy ezek az egykori apró kis kukacok lassan, de biztosan a Zerus uralkodóivá válnak. A Zergek csak a legerősebb fajokat olvasztják magukba, a gyengébbeket kipusztulásra ítéltetik.

Zerg egységek

Drone

A Zergek építőegysége. Minden épület egy drone mutációja, ugyanakkor ők a munkásosztály képviselői, gyűjtik szorgosan a mineralt, valamint a gázt.

 

Overlord

A központi tudad hírvivői. Nélkülük harcképtelen a faj. Támadóképességekkel nem rendelkeznek, azonban továbbmutálódhatnak, ennek edményeképp semmilyen lopakodó egység (láthatatlan) nem kerüli el a figyelmüket, valamint képesek táptalajt nyújtani a faj egyedeinek (creep). Minnél több Overlord/Overseer van, annál nagyobb haderővel rendelkezhetnek a zergek.

Zergling

A legsérülékenyebb lények, ugyanakkor a leggyorsabbak is. Ők töltik be a "töltelék" szerepét. A legkevesebb erőforrást igényli előállításuk, ezért tonnaszámra fo*hat... vagyis fordulhatnak elő, csak földi egységek ellen vethetők be.

 

Továbbfejleszthetőek azonban Banelingekké, melyek az öngyilkos alakulatot képezik. Megfelelő létszámmal ellátott Baneling sereg a bennük felgyülemlett savval nagy területen belül mindent elpusztítanak (beleértve magukat is:) ), ami földi egység.

Roach

Távolsági egység, melyek minden földi egységre képesek savat köpni. Rendkívül gyorsan regenerálódnak és bírják a strapát. Föld alatt közlekedve a legváratlanabb alkalmakkor tudnak előmászni.

Hydralisk

Egyike a legfejlettebb egyedeknek, távolsági egység mind földi, mind légi célpontot képesek támadni. Nagyobb rajokban elég jól pusztítanak. 

Infestor

Általában a föld alatt mozognak, ezért "kellemes meglepetést" tudnak okozni. Képesek befolyásolni az ellenséges lények gondolatait, valamint átvenni felettük az irányítást, nem számít, hogy az földön, vagy levegőben mozog. Továbbá Fungal Growth képességükkel megbéníthatnak kisebb csoportokat egyetlen általuk szórt "gombatenyészettel" mialatt lényeges sebzést is kiosztanak.

Lerakott tojásaiból mutálódott Terran tengerészgyalogosokkal tud kedveskedni a rosszakaróknak.

Ultralisk

Az útkotró... Hatalmas és pengeéles kinövéseivel minden elé kerülő akadályt egy szempillantás alatt eltakarít az útból, beleértve holmi tankokat, épületeket...stb. Ugyanakkor csak a földi egységeket képes eltüntetni.

Mutalisk

Denevérszerű lények, melyek rajokban képesek igazán emberes pusztítást végezni földön és levegőben egyaránt. Lövedékeik egyszerre több célpontot is sebeznek, azonban elég sérülékenyek is.

Nydus worm

A hátsóbejárat. Tulajdonképpen ez egy épület, a füld alatt, melynek két ki/be járata van, amin keresztül annyi egységet lehet mozgatni amennyit nem szégyenlünk, akár az ellenfél bázisának egy eldugott kis szegletére is kivezényelhető a szeretetszolgálat.

Corruptor

Légi egység, mely cak a levegőben lévő (+colossus) célpontokat tudja sebezni. Corruption nevű képességével egyetlen célpontra rárakva 20%-al nagyobb sebzést képes okozni.

Továbbmutálódhat Brood Lord-á, amely tonnaszámra szórja a földre kis teremtményeit, a broodlingeket, akik mindent felaprítanak, rendkívül hatásos földi egységek ellen.

Queen

A királyné szolgáltat extra lárvákat a fajnak, továbbá terjeszti a creepet. Az egyik leghasznosabb egység, de hatcherinként általában elég belőle egy. Képes légi, illetve földi egységeket sebezni. Csak a creepen tud gyorsan mozogni.

Protoss

En'taro Adun! Ilyen és ehhez hasonló büszke köszönéseket fogtok hallani a protoss seregtől, jöjjenek hát a katonáink.

A Protoss faj mindig is fejlett technikájáról és a pszionikus erejéről volt híres. Hadászatilag a legerősebb faj volt a galaxisban a zerg invázió előtt. Mostanra viszont változtatniuk kellett az Aiurt sújtotta invázió miatt. Ősi fegyvereket hívtak újra életre és új fejlesztéseket vetnek be, hogy egyszer és mindenkorra megfékezzék a zerg rajt és visszaszerezzék otthonukat.

Geatwayből gyárthatóak:

 

  • Zealot: Egyszerű gyalogos katona, a pajzsuk miatt főleg a játék elején veszélyesek. Karjukon 1-1 Psi Bladet viselnek. Képességük: Charge (Twilight Councilben fejleszthető) Meele Egység, Ground Unit ellen használható

  • Stalker: A Cybernetic Core megépítése után válik elérhetővé. A Blink képességük veszélyessé teszi őket (Twilight Councilben fejleszthető). Távolsági Egység, földi és légi egység ellen használható.

  • Sentry: A Cybernetic Core megépítése után válik elérhetővé. Guarding Shildel képes védeni társait akik a burkon belül 2-vel kevesebb sebzést kapnak az ellenségtől. A Force Field 15 másodpercre egy furcsa „héjat” képez a földön amin nem mehet át egység, épp ezért a bejáratot eltorlaszolni vele igen hasznos :). Támadása távolsági, földi egységek ellen használható.

  • High Templar: A Templar Archives megépítése után válik elérhetővé. Képes egy nagy erejű Pszionikus vihart generálni ami 4 másodpercig tart és 80 sebzést okoz a célpont területen. Emellett van egy Feedback képessége amely „elégeti” célpont egység minden energiáját és minden 1-es elpusztított energia pontért az egység 1-et sérül.

  • Dark Templar: A Dark Shrine megépítése után válik elérhetővé. Láthatatlan egység, gyors és nagyon erős, ellenben nagyon könnyen el is halálozik ha valaki észreveszi. Közelharci egység, földi egységek ellen használható.

  • +Archon: Az Archon 2 Dark Templar vagy két High Templar egyesüléséből jön létre. Pszionikus villámokkal támadnak igen veszélyesek, de vigyázni kell rájuk, ha a pajzsuk elfogy semmi perc alatt végük. Távolsági egység, földi és légi egységek ellen használható.

 

Robotics Facilityből gyárthatóak:

 

  • Immortal: Erős, páncélozott földi egység melynek Hardened Shield képessége teszi igazán veszélyessé. Ez a fajta pajzs akkor aktiválódik ha az ellenfél 10-nél nagyobb sebzést okoz neki. Távolsági egység, földi egységek ellen használható.

  • Warp Prism: Légi egység mely képes 8 egységünket szállítani. Emellett egy Psi erőteret képes létrehozni maga alatt, ez hasonló a pylonéhoz csak sokkal kisebb.

  • Observer: Légi egység, láthatatlan megfigyelő. Ha az ellenfél észreveszi akkor azonnal keresztet vethetünk rá lévén harcképtelen. Harcba is ajánlott legalább egyet magunkkal vinni mivel Detector egység mely láthatóvá teszi előttünk a láthatatlan elleneket.

  • Colossus: A Robotics Bay megépítése után válik elérhetővé. Földi egység mely a kisméretű katonák halála. Hosszú sugárban lő mely szénné éget mindent maga előtt, az alapszintű egységeknek szinte esélyük sincs ellene. Távolsági egység, csak földi egységek ellen használható.

 

Stargate:

 

  • Phoenix: Egyszerű légi egység. Gyors és halálos, Graviton Beam nevű képessége egy erőteret von a kívánt egység köré és fel emeli a levegőbe, könnyű prédává téve így a Phoenixnek. Légi egység, légi egységek ellen használható.

  • Void Ray: Protoss légi egység mely hosszú sugárban sebzi ellenfelét, képességének hála minél tovább marad egy célponton annál nagyobb sebzést okoz neki. Légi egység, légi és földi egységek ellen használható.

  • Carrier: A Fleet Beacon megépítése után válik elérhetővé. Páncélozott parancsnoki hajó mely önmagában nem veszélyes de az általa kibocsátott Interceptorok (melyeket magában tárol) annál inkább, gyorsak és kicsik így szinte leszedhetetlenek. Légi egység, földi és légi egységek ellen használható.

 

Nexus:

  • Probe: Ők a dolgozók.

  • Mothership: A Rettegett protoss anyahajó mely kinézete is hatalmas. Az közelükben lévő egységeket láthatatlanná teszi e mellett képes létrehozni egy kavargó fekete lyukat, ez magába szívja a közelben lévő egységeket és elnyeli őket. Ha úgy kívánjuk egy adott területről magához is képes teleportálni ott lévő egységeinket. Légi egység, földi és légi egységek ellen is használható.

 

Címkék: pc blizzard starcraft2 rts

komment

süti beállítások módosítása