HTML

Konzol Játékok és PC Játékok

Konzol és Pc játékok blog. Friss hírek és újdonságok minden játékról egy helyen. A legújabb játékok pc-re és konzolokra (ps2, ps3, wii, psp, xbox, nintendo ds)

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Fallen Earth

MMORPG 2010.05.12. 20:50

Ha azt mondom, poszt-apokaliptikus, arról a legtöbb embernek a Fallout 1,2,3 jut az eszébe. Tény, hogy ez a játék volt az, ami nagyon sok emberrel megszerette ezt a fajta világot. De miről is van szó ?

 

Nos, a legtöbb esetben valamiféle világégés következik be az ilyen témájú játékokban. Lehet ez egy atomháború, valami természeti katasztrófa esetleg egy rejtélyes vírus.

 

Nos a Fallen Earth-ben mindegyik megtörténik, úgyhogy szegény földanyánkra triplán igaz hogy eléggé rájár a rúd. Amerikában az egyetlen megmaradt „civilizált” terület a Grand Canyon környéke, ezen kívül mindenhol egy rejtélyes vírus miatt mutálódott szörnyeket és a letűnt civilizáció romjait találjuk.

 

A karaktergenerálás igen részletes, a az arcvonásokat, a bőr színét és minden más apróságot megváltoztathatunk.

 

A kasztok...nos azok itt nincsenek. Bizony, ebben a játékban el kell búcsúznunk a jól megszokott kaszt-rendszertől, itt lényegében bárkiből lehet bármi. Az ún. aktív skilljeink és mutációs skilljeink határoznak meg bennünket, amit az XP mellett kapott AP (Advancement Points)-pontokkal növelhetünk, illetve a tulajdonsághoz kapcsolódó eszközök használatával is fejleszthetjük őket.

 

Viszont nem érdemes túl sok irányba szakosodni, mivel nem kapunk olyan sok AP-t, jól be kell osztani, mire költjük nehezen megszerzett pontjainkat.

 

A harcrendszer az FPS-ekben megszokott, tehát nem a szokásos MMO-s „kattintópárbaj”, hanem ténylegesen az ügyességünkön és a reflexeinken múlik a csata kimenete.


A fegyvereket háromféle típusba tudnánk besorolni, adottak a puskák, amik a távolsági támadásokhoz a legideálisabbak, a pisztolyok, amik középtávon használatosak, de azért rövid és hosszútávon is hatásosak, illetve a közelharci fegyverek, amiket ugye nem kell részleteznem.

 

A különféle páncélok, ruhák szintén igen nagy mennyiségeben előfordulnak a játékban, ezek stílusa nagyrészt a „Mad-Max”-féle, szegecses bőrdzseki, szedett vedett anyagokból barkácsolt páncél, tehát teljes mértékben passzol a világ stílusához.

 

Természetesen fegyvereket és páncélokat saját magunk is készíthetünk, a variációk száma igen nagy. Igazából erre éri meg rágyúrni, kereskedőktől nem érdemes semmi készterméket venni.

 

Elmondható, hogy a craftingon nagy hangsúly van a játékban, a mobok is inkább hozzávalókat dobnak, nem kész tárgyakat. Én legalábbis alacsony szinten ezt tapasztaltam.

 

A különféle közlekedési eszközök szintén üde színfoltjai a játéknak. Szükség is van rájuk, mert a bejárható terület hatalmas. Ezért már elég hamar lehetőségünk lesz egy ló beszerzésére, de később akár terepjáróval, sőt quad-al is szelhetjük a sivatagot!

 

A járművek egyfajta tárolóként is funkcionálnak, vagyis a hátizsákunkon kívül ide is rakhatunk különféle dolgokat. Illetve külön érdekesség, hogy a járművünkről leszállva az nem tűnik el, hanem akkor is látszik, ha épp nem rajta vagyunk.

 

Hatféle frakcióhoz csatlakozhatunk a játékban, amik kihatással lehetnek a fejlődésünkre is, mivel az adott frakció segítségével bizonyos skilljeinket könnyebben megtanulhatjuk, illetve extra felszereléshez is hozzáférhetünk általuk.

 

A hat frakció mindegyikének van a többi közül egy főellensége, kettővel semleges a viszonya (bár én inkább „kissé” ellenségesnek mondanám), illetve van két szövetségese.

 

Ezeken belül még találhatók al-frakciók is, amiknek néha igen nehéz a tagjává válnunk, viszont cserébe hozzáférhetünk a csoportok különleges felszerelési tárgyaihoz is. Némelyik al-frakció szintén szemben állhat egymással, tehát nem biztos hogy mindnek egyszerre a tagjaivá válhatunk.

 

A fő frakciók: Tech, Traveler, Children of the Apocalypse, Vista, Light bearers, és Enforcers.

 

A grafika elég felemásnak mondható. Vannak egész szép részek, de az egész összességében véve kissé elnagyoltnak és sivárnak tűnik. Persze egy ilyen lepusztult világban nem vár az ember díszes házakat, de azért volt olyan játék (Fallout sorozat), ahol meg tudták ezt oldani.

 

Illetve, bár már lassan fél éve megjelent, sajnos bugok, hibák még most is bőven előfordulnak. Az utóbbi időben volt némi probléma a játék fejlesztőivel és kiadójával is, kiválások, átszervezések, de most talán rendeződik a dolog, így nem fenyegeti bezárás a játékot.

 

Nos, összefoglalóként, ajánlom mindenkinek ezt a játékot, aki szereti a Fallout sorozatot, a poszt-apokaliptikus világot és az aránylag lassú, nem kaszt alapú fejlődést és képes figyelmen kívül hagyni az átlagnál egy fokkal gyengébb grafikát és a kicsit bugos játékmenetet!

 

 

Címkék: mmorpg fps mmofps fallenearth

komment

süti beállítások módosítása